Friday 22 March 2013

Oaia si trifoiul lor Vs ciobanul din noi.

         Mi-am luat-o-n barba (la figurat) de la o 'doamna', sptamana trecuta...Am fost numiti 'tampiti', noi astia care 'sarbatorim sarbatorile pe care le sarbatoresc altii cand sarbatoresc'..adica cum dom'le sa mergem la parada de St Patrick's Day cand strainii nu ne sarbatoresc noua pe Sf Vasile, Sf Ion si Sf Gheorghe? Pai stai asa ca Patrick asta e de Ziua lor Nationala, care este....Adica cum ar fi 1 Decembrie la noi...da' e la ei...si e in martie, intelegeti?
         Bai, sincer nu am fost niciodata la parada de 1 Decembrie, acasa in Romania pentru ca nu s-a dus nici mama si nici tata. Si nici frati-miu...asa ca nu aveam cum sa ma duc eu motz, de capul meu. Si ce sa faci la parada? Ca totul e solemn, fanfara, marsh si cativa batranei nostalgici. Restul sunt in parcuri la pomana de fasole cu ciolan sau mici cu carne de cal...Iar aia tineri, fiindca sunt liberi nu ca sunt patrioti, sunt in pub-urile alea cu nume si specific de pe taramurile lui Patrick asta controversatu'..
       Chestia e ca la parada astora, aia mare din Dublin, nu vin numai ei, ai lor si mamele lor...Vine toata lumea, frate!Toate natiile..si nu ma refer la public, ma refer la cei care marsaluiesc..Am inteles ca anul asta au for 600 de grupuri sau cam asa ceva...N-am stat mult si nici n-am vazut prea bine, dar au fost grupuri de americani, canadieni, italieni, chinezi, libanezi etc...N-au venit la mine sa se prezinte personal, le-am vazut uniformele cu inscriptiile universitatilor de la care veneau, steagurile ....
      Iar atmosfera cum fac astia s-o mai gasi, dar eu nu sunt prea umblata prin lumea asta mare,nu stiu cum mai e si pe la altii...La astia totul e verde, vesel, oi si trifoi, bere Guinness, figurine cu Paddy ( Patrick asta) si mesaje cu " Kiss me, I'm irish", "Proud to be irish" etc...Pai astia au spate, de-aia au tupeu sa spuna ca sunt mandri de natia si poporul lor...Noi suntem niste umili si umiliti, milogi si plangaciosi...pentru ca suntem fortati de boii care ne conduc. Cum sa avem curaj sa ridicam capul si sa luptam cu umilintele, cand nu ne acopera nimeni spatele? Degeaba aratam strainului ce-au facut stramosii nostri, cat de bravi au fost sau ce locuri minunate are tara noastra..el nu vede decat ciobanul ala care scoate ranga daca pomenesti cuvantul 'homosexual' in fata lui. Nu vede decat cum ne mancam ca sobolanii intre noi pentru cativa bani, cum ne certam, ne injuram si ne balacarim noi intre noi...
   Am vrut sa sterg ultima parte, dar prin ea incerc sa arat ca mai avem mult pana sa ne civilizam si sa iesim din propria noastra cochilie si apoi sa ne amestecam cu alte natii, pana atunci mancam iaurt cu paine si strangem bani ca sa ne facem vila la Cucuietii din deal...Iar la ciobanul din noi nu renuntam neam...
   Vorba aia.." when in Rome, do as romans do"...

No comments:

Post a Comment