Monday 11 March 2013

Femeia moderna...

          La finalul ultimului post (anul trecut..) am spus ca urmatorul post va fi despre rolul de mama si sotie..Nu am uitat de el, insa nu am avut furia necesara care sa ma determine sa il scriu...In ultima vreme insa mi-au trecut orizontul atatea ''femei moderne'' incat m-am decis totusi sa scriu despre ceea ce promisesem.
         Femeia moderna este cea care,daca are chef, iti da cu tigaia in cap in momentul cand vii acasa obosit dupa o zi teribila la servici, si ai tupeul sa spui ca ti-e foame si sa intrebi ce e de mancare..Femeia moderna isi pune propriul aspectul fizic pe primul plan si apoi necesitatile partenerului..Femeia moderna iese in oras cand vrea ea si pentru ca vrea ea fara sa te intrebe pe tine (fraiere) daca esti ok cu asta...si cu asta,basta!Femeia moderna are banii ei si face ce vrea cu ei si daca nu-ti convine, esti liber sa pleci ca ea e oricum independenta/emancipata...Femeia moderna te considera pe tine, mama si sotia, o ingalata care nu si-a vopsit unghiile mov pentru ca asa se poarta, o sluga si un mop si nimic mai mult pentru un barbat pretentios si-o pereche de tzanci care nu stiu decat sa ceara....Ea nu vede ca tot ce faci tu pentru familia ta este din dragoste, din respect si din dorinta de a le fi lor bine, punandu-i pe ei pe primul loc si nu unghiile tale mov...
        M-am simtit batrana si ne-moderna la un moment dat, zilele trecute..M-am simtit batrana si ne-moderna pentru ca mi-am permis mai mult material la rochie, ca nu am avut parul oxidat si unghii&gene false... Insa mi-am revenit repede cand mi-a fugit gandul acasa...la piciorusele alea moi si pufoase care ma asteptau adormite langa tati..Mi-a fugit gandul la tati care, desi nu e partenerul perfect in ochii celorlalti (cum nici unul dintre noi nu este), era acolo...ma astepta langa piciorusele pufoase si calde..ma astepta pe mine, nu unghiile mele mov si genele mele false...Care m-a luat pe mine in brate, imbracata in pijamale, si nu silueta mea anorexica imbracata in chilotei de matase.. M-am cuibarit langa ei unde era cald si bine si unde nu a trebuit sa stau intr-o pozitie chinuita, doar ca sa mi se vada mai bine popoul si picioarele epilate si lucioase..
      Ma enerveaza la culme comentariile pe seama parfumului tau de ne-firma si a faptului ca nu ai blugii brand-uiti. Si nu ma oftic pentru ca nu le am (belive me, imi permit mult mai mult decat ele), ma oftic pentru ca tocmai ele comenteaza, cele care nu se gandesc la viitor mai mult decat le tine parfumul ala de firma, cele care cresc catei in loc de copii, cele care nu vad mai sus de inaltimea tocului de 12cm al pantofilor lor...cele care n-au facut nici pe dracu sa le ia pana la varsta pe care o au...
      Imi iubesc familia....Imi ador sotul, e al meu si e perfect asa cum e, chiar daca nu imi spune ''iubi, pisicel, motanel, iepuras etc'', nu-mi aduce flori in fiecare seara si nu facem plimbari luungi si romantice...Imi ador copilul..este al meu si e perfect in ochii mei...si imi spune ''te iubesc'' sincer si pentru ca sunt acolo cand are nevoie de mine, nu la cafea cu fetele in oras...
       Nu concep ideea de ''mama singura'', e cel mai crud lucru pe care i-l poti face copilului tau..sa fii moderna nu inseamna sa-ti privezi copilul de prezenta tatalui doar pentru ca nesimtitul a avut curaj sa iti ceara o farfurie de ciorba...sau s-a asteptat sa ii speli rufele atunci cand tu erai la coafor...Partenerul tau nu te vede mai speciala daca ii ceri sa spele vasele, sa gateasca, sa spele si sa mai faca si curatenie...va scapa de tine cu proxima ocazie..te va considera ''buna de nimic'' si asa o sa ramai pentru el forever...Fitzele astea se fac in adolescenta, nu dupa o anumita varsta si cand deja ai alt statut, in afara de cel de ''fata la mama acasa''..Nu esti cool si emancipata, esti doar egoista si prost-crescuta..
     Nu am prietene pentru ca nu am gasit fata/femeia care sa inteleaga si sa vada mai mult decat shopping si cafele..Nu am prietene pentru ca nu sunt si nu o sa fiu in veci falsa, nu ma pisicesc si nu fac complimente false, doar ca sa fiu placuta...Imi place viata pe care o am; tot ce fac, fac din dragoste, devotament si pentru ca imi place..imi place sa-mi rasfat baietii pentru ca ii ador! Si cine nu are loc de mine si de prioritatile mele, n-are decat sa stea inghesuit/a..

3 comments:

  1. chiar daca articolul tau nu are nevoie de comentarii, se sustine precum si tu singur/a, vreau sa iti fac cele mai sincere complimente. Sunt si gindesc la fel cu tine. Din acest punct de vedere, din fericire , nu traiesc in Romania, si faza asta de fitze aici a trecut de ceva timp chiar daca vor fi mereu acele femei asa-zise moderne. Aici, in Italia, este modern sa fii retro si ma gasesc intr-o atmosfera mai primitoare si tocmai de aceea iti fac complimente, pentru ca in ciuda faptului ca esti inconjurata de astfel de indivizi si individe, nu ai cazut in aceasta capcana (ca acest modernism este pozitiv si realmente important. Daca ai nevoie de o prietena, mai exista si persoane care cred in lucruri cu adevarat importante precum familia si aspectul interior fata de cel exterior.

    ReplyDelete
  2. Multumesc frumos pentru comentariu. Am fost foarte furioasa cand am scris asta si poate unele dintre cunostintele mele s-au simtit lezate. Insa mi s-a acrit de domnisoarele/doamnele din jurul meu care ma vad pe mine personal ne-cool pentru ca nu am fost "in stare" sa-mi dresez barbatul sa faca pe femeia,au impresia ca daca imi intreb sotul daca e acord cu ceva ce vreau sa fac, sunt in lesa si nu am libertatea de a alege singura...gandesc ele. Si chiar daca gandesti asa despre cineva,taci si nu faci comentarii istete,mai ales ca persoana respectiva ti-a ascultat candva palavragelile si a incercat sa iti dea un sfat..
    Eu tocmai ca pe aici pe unde sunt plecata intalnesc astfel de dudui, acasa cred/sper ca inca mai exista limita de bun simt.
    Mersi inca odata si ne mai citim :-).
    Florentina.

    ReplyDelete
  3. Multumesc frumos pentru comentariu. Am fost foarte furioasa cand am scris asta si poate unele dintre cunostintele mele s-au simtit lezate. Insa mi s-a acrit de domnisoarele/doamnele din jurul meu care ma vad pe mine personal ne-cool pentru ca nu am fost "in stare" sa-mi dresez barbatul sa faca pe femeia,au impresia ca daca imi intreb sotul daca e acord cu ceva ce vreau sa fac, sunt in lesa si nu am libertatea de a alege singura...gandesc ele. Si chiar daca gandesti asa despre cineva,taci si nu faci comentarii istete,mai ales ca persoana respectiva ti-a ascultat candva palavragelile si a incercat sa iti dea un sfat..
    Eu tocmai ca pe aici pe unde sunt plecata intalnesc astfel de dudui, acasa cred/sper ca inca mai exista limita de bun simt.
    Mersi inca odata si ne mai citim :-).
    Florentina.

    ReplyDelete